Illustration of a cityscape with buildings and trees in orange and brown tones. The sun and crescent moon are depicted in the sky. The text promotes supporting "BRIS" with a message in Swedish about keeping it open 24/7. It includes a website and a donation prompt for 50 kr. A "Donate now" button is visible at the bottom.

Hur värvar man nya givare? Man gör som Bris!

    • Hitta nya givare

    • Tydligt CTA & enkel copy 

    • Enkelt att ge & en lägre summa (50 kr)

    • Samma annons under lång tid för att samla på sig data

    • Största kanalen för nya givare, 32% av Bris nya givare under 2022 kom in via denna kanal.

    • Ger även återkommande givare. Utav de givare som ger på våra annonser är ca 65% nya givare. De övriga 35% är befintliga givare som ger återgåva på våra annonser.

Samla leads inför en donationskampanj

Samla leads inför en donationskampanj

Promotional image for "Erikshjälpen" featuring a quiz about refugee children and a button to start the quiz in Swedish.
    • Samla leads inför julkampanj

    • Nå fler potentiella givare

    • Quiz med 4 frågor om barn på flykt

    • Samla in leads (för- och efternamn, mejladress)

    • Incitament: deltagarna var med och tävlade om vinsten av två presentkort värda 500 kr var hos Erikshjälpen

  • Konverteringsgrad 10,87%.

Hur höjer man engagemanget?

Promotional poster in Swedish for Erikshjälpen, featuring a quiz about children missing school due to menstruation. Offers a chance to win vouchers for a second-hand store. Background includes stylized images of feminine hygiene products. Includes a 'Start Quiz' button.
    • Samla leads inför julkampanj

    • Nå fler potentiella givare

    • Quiz med 4 frågor om menshälsa

    • Samla in leads (för- och efternamn, mejladress) 

    • Kampanjsida på webben

    • Annonserna hade en målgrupp som var personer som tidigare tittat på en film

    • Hög konverteringsgrad 13,5% med 1805 leads insamlade

    • CPC 2,13 kr